Inköpsvillkor
Priser
Samtliga priser på www.persiennbutiken.se och persienner-online.se anges inklusive 25% moms.
Betalningssätt
Kortbetalning
Vi erbjuder betalning med de vanligaste typerna av kreditkort. Vi använder PayPal och Stripe för att hantera våra betalningar. Har du sedan tidigare ett registrerat PayPal-konto kan du enkelt använda det. Annars blir du ombedd att uppge dina kontaktuppgifter och skapa ett nytt konto hos PayPal. Detta är helt kostnadsfritt, och om du inte vill kan du se det som en engångsregistrering för det aktuella köpet. Köparskydd är också en viktig anledning till varför det är säkert och smidigt att betala via PayPal.
Faktura för privatpersoner
Denna betalningsmetod erbjuds inte tills vidare. Då de flesta beställningar handlar om måttbeställda och specialtillverkade produkter krävs en slutförd betalning innan vi kan påbörja tillverkning. Obetalda order behandlas ej.
SWISH
Betalning via SWISH sker till vårt företagsnummer 123 596 4192 (ATW Handelspartner HB).
Faktura för företag
För våra företagskunder erbjuder vi möjligheten att betala mot faktura. Fakturaavgift tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att vägra fakturering utan att behöva ange speciella skäl för detta. Kunden måste godkännas av oss för betalning med faktura.
Leveranssätt
Vi skickar våra leveranser huvudsakligen genom Schenker. I samband med leverans skickar vi dig ett sändningsnummer som ger dig möjlighet att följa din order. Vi förbehåller oss rätten att vid behov justera eller ändra fraktalternativ för en order för att optimera leveranskvaliteten.
Leveranstid
Den normala leveranstiden är 14 dagar. Under högsäsong kan förseningar förekomma. Du kommer att bli informerad om den planerade leveransdagen i samband med att du skapar din order. I många fall kan leveranstiden vara kortare än angivet ovan tack vare lägre arbetsbelastning.
Garanti
Persiennbutiken ger 2 års garanti mot fabrikationsfel vid normalt användande av våra solskyddsprodukter. Vi erbjuder även hjälp vid eventuella fel efter den utgångna garantitiden. Du har möjlighet att vända dig till oss för att få tips och reservdelar för att åtgärda eventuella småfel. Du slipper då tillkalla dyra hantverkare och kan åtgärda de flesta fel på egen hand. Om du skulle behöva byta ut flera komponenter i dina solskyddsprodukter erbjuder vi samtliga reservdelar lättåtkomligt via vår hemsida till förmånliga priser.
Ångerrätt
Eftersom alla våra produkter måttanpassas och specialtillverkas efter kundens instruktioner kan vi inte erbjuda någon bytesrätt eller ångerrätt vid redan påbörjad tillverkning.
Ångerrätt för konsumenter
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Observera att enligt Distans- och hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal". Exempel på sådana varor är måttbeställda varor såsom markiser, persienner, plisségardiner etc.
Fel färg på varan?
Observera att en färg som visas på en datorskärm, smartphone, surfplatta etc. kanske inte alltid motsvarar den verkliga kulören. Detta beror på flera faktorer såsom skärminställningar. Vi friskriver oss från att bilden på varan inte alltid är exakt den som levereras trots samma färgkod. Produktens utseende kan också avvika från illustrationer på vår hemsida då produktutveckling sker fortlöpande och vissa produkter kan ändra utformning eller utseende innan information på hemsidan hunnit uppdateras med ny information eller nya bilder.
Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta oss.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:
- Meddela oss på info@atw.se inom 14 dagar och returnera beställningen enligt överenskommelse.
- Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad.
- Returnera varan i sin ursprungliga produktkartong eller emballage.
Vi kommer att debitera kunden de extra kostnader som uppkommer vid returer som ej är kompletta, alternativt ej acceptera returen. Inga paket löses ut mot postförskott.